português | español | français | català

logo

Database search

Database:
FONS
Search:
DOSSIER: BARCELONA BRAND []
References found:
Showing:
1 .. 8   in format [Default]
page 1 of 1


1 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Barcelona, where are you headed? / Miquel Puig Raposo. Economist
Puig Raposo, Miquel


En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 66-67 : il. (Dossier: Barcelona brand
L'article també està en català (p. 28) i castellà (p. 104).

Es vol consolidar Barcelona com una ciutat capdavantera a Europa. La materialització del projecte té quatre requeriments: un hinterland amb una economia potent, comunicacions amb el món, creació de ciència i tecnologia i atractiu per viure-hi. Quina és la situació en cada un d'aquests àmbits?


Matèries: Promoció de ciutats ; Promoció econòmica ; Economia ; Turisme ; Investigació científica
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Barcelona-Catalunya : an indispensable cobranding / Albert Castellón. Chief Executive Officer of Cerveses Moritz
Castellón, Albert


En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 64-65 : il. (Dossier: Barcelona brand
L'article també està en català (p. 26) i castellà (p. 102).

Les marques són repertoris de significats, un sac on aboquem infinitat d'atributs i innombrables percepcions que s'ha anat omplint, en molts casos, durant anys o dècades. Però quan parlem de marques-país, la cosa es complica perquè el termini temporal d'aquest procés de construcció s'estén per segles. Quant temps fa que les marques Catalunya i Barcelona van començar a construir-se?


Matèries: Promoció de ciutats ; Promoció econòmica ; Comerç
Àmbit:Barcelona ; Catalunya
Cronologia:[2013]
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



3 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Barcelona inspires / Editorial team



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 60-61 : il. (Dossier: Barcelona brand
L'article també està en català (p. 22) i castellà (p. 98).

El lema "Barcelona inspira" demana una proactivitat lligada a la creativitat, que no pressuposa tant la recepció passiva com l'impuls creatiu i la capacitat de moure els altres a fer coses.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



4 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Brand building, city building / Juan Carlos Belloso. Expert in region image and competitiveness. Director of Future Places



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 58-59 : il. (Dossier: Barcelona brand
L'article també està en català (p. 20) i castellà (p. 96).

La marca d'un lloc és la reputació que té, o les associacions mentals que provoca, entre els seus diferents públics. Té un impacte fonamental en la predisposició de la gent envers tot el que aquest lloc diu, fa o proposa, i esdevé un element clau en la presa de decisions. Una gran marca suposa un gran avantatge competitiu.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Autors add.:Belloso, Juan Carlos
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



5 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Metropolitan city or city of cities / Francesco Indovina. Professor at the IUAV University of Venice Faculty of Urban and Regional Planning and the University of Sassari Faculty of Architecture



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 55-57 : il. (Dossier: Barcelona brand
L'article també està en català (p. 17) i castellà (p. 93).

Barcelona s'expandeix creant constantment centres d'excel·lència fora dels seus murs, ampliant l'àrea residencial, conformant la metròpoli europea. La població resident vol una metròpoli millor i, per a això, cal més planificació.


Matèries: Ciutats ; Urbanisme ; Planificació urbanística
Àmbit:Barcelona ; Barcelona, àrea metropolitana
Cronologia:[2013]
Autors add.:Indovina, Francesco
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



6 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Imagining a city / Jaume Subirana. Lecturer at the Open University of Catalonia and writer



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 53-55 : il. (Dossier: Barcelona brand
L'article també està en català (p. 15) i castellà (p. 91).

Vivim el triomf d'una ciutat sense sobrenom clar ni imatge unívoca però esdevinguda destí turístic internacional. Busquem una altra marca, doncs. Però, de veritat creiem que dient que Barcelona és Gaudí o el Barça o el Mediterrani o una festa del talent afegirem valor al que el seu simple nom ja evoca?


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats ; Turisme
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[2013]
Autors add.:Subirana i Ortín, Jaume
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



7 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
Shedding the brand / Joan Ramon Resina, Stanford University



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 51-52 : il. (Dossier: Barcelona brand
L'article també està en català (p. 13) i castellà (p. 89).

La ciutat que volia ser el París del sud s'ha quedat sense espais per refugiar-se del trànsit i del soroll, per passejar sense haver de mirar aparadors, per llegir en calma, i compensa la fretura de capitalitat amb la grandesa fugissera de xifres qualssevol. Caldria un nou realisme per enterrar el cofoisme de la Barcelona guapa que van impulsar els consistoris de la gran subhasta, i recuperar la ciutat per a usos més sostenibles.


Matèries: Ciutats ; Promoció de ciutats ; Turisme ; Turisme de masses ; Desenvolupament sostenible
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1908 - 2013]
Autors add.:Resina, Joan Ramon
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



8 / 8
select
print
Text complet
Bookmark and Share
"Bright sea, smiling earth, clear air" / Austí Calvet, Gaziel. Journalist and writer (1887-1964)



En: Barcelona metròpolis : capital en transformació. Barcelona, núm. 90 (tardor 2013), p. 49-50 : il. (Dossier: Barcelona brand
Extracte de l'assaig original. L'article també està en català (p. 10) i castellà (p.88).

Quina visió tenia Cervantes de Barcelona? Gaziel hi va dedicar un petit assaig que va aparèixer al Libro de Oro de la Exposición de Sevilla de 1930, on dóna compte de l'admiració que l'autor del Quixot sentia per la capital de Catalunya, més enllà dels coneguts ditirambes.


Matèries: Ciutats ; Literatura ; Escriptors ; Edat moderna
Matèries: Cervantes Saavedra, Miguel de (1547-1616)
Àmbit:Barcelona
Cronologia:[1605 - 1617]; 1930
Autors add.:Calvet i Pascual, Agustí (Gaziel)
Accés: https://www.barcelona.cat/metropolis/sites/default/files/revistes/bm90baixa.pdf [exemplar complet]


Enllaç permanent a aquest registre



page 1 of 1

Database  FONS : Advanced form

   
Search:
in field:
 
1     
2   
3